Redecker

Over redecker

De eerste borstels van de familie Redecker zagen het daglicht in 1935. Het leuke van die beginperiode was, dat de modellen door iedereen werden bedacht. Vrienden, buren en zelfs werknemers mochten met voorstellen komen. Zodra een idee was goedgekeurd en het prototype er goed uitzag, werd de borstel direct in productie genomen. Die rijke historie zie je nu terug in grote delen van het productieproces want dat blijft nog steeds handwerk. Probeer zelf eens een Redecker uit, want voor elke situatie heeft deze familie wel een borstel.

1-24 van 50   |   Producten per pagina

Redecker: Ambacht, ontwerp, kwaliteit

Al drie generaties lang en al meer dan 80 jaar: borstels en nog veel meer uit Versmold.

Oprichter Friedel Redecker verdiende zijn brood als borstelmaker omdat hij als kind blind werd. Zijn vindingrijkheid, zijn gevoel voor kwaliteit en volharding brachten een bedrijf voort dat zijn natuurlijke producten wereldwijd verkoopt na drie generaties.

rubrikheader_koerperpflege


Wat maakt een Redecker product zo bijzonder?


  • Het feit dat het niet alleen mooi is, maar ook praktisch - dat het niet alleen praktisch is, maar ook mooi.
  • Dat onze producten een functie hebben en niet alleen bedoeld zijn om ons assortiment uit te breiden.
  • Dat we altijd zorgen voor het gebruik van natuurlijke, hernieuwbare hulpbronnen bij het selecteren van onze materialen.
  • Dat we consequent trouw blijven aan onze filosofie elke keer dat we een nieuw productconcept ontwikkelen, iets wat je kunt zien in elk van onze items.
  • Dat elk product kritisch wordt geïnspecteerd en grondig wordt getest door elk familielid en ook door medewerkers voordat het zelfs maar in onze catalogus terechtkomt.
  • Dat we, samen met onze medewerkers, waardering hebben voor de producten - wat betekent dat iedereen geniet van zijn werk en uitkijkt naar de toekomst van ons bedrijf.
  • We geloven er sterk in dat kwaliteit en duurzaamheid zich altijd bewijzen en dat dit steeds belangrijker moet worden in onze "wegwerpmaatschappij".

Hoe wordt een Redecker product gecreëerd?

Het Idee

Als we een product ontwikkelen, is een klein maar belangrijk detail gewoon onmisbaar: het idee. Wie heeft de ideeën? Iedereen! Familie, vrienden, medewerkers, kennissen - of zelfs jij. We staan voor alles open. In veel gevallen is dit niet zo eenvoudig. Niet alles wat wij of anderen bedenken kan daadwerkelijk worden gerealiseerd. Vaak moeten we suggesties en zelfs onze eigen ideeën na de planningsfase verwerpen. Dit komt niet door een gebrek aan expertise, aangezien Gernot Redecker niet alleen een borstelmaker is, maar ook een opgeleide gereedschapsmaker die oplossingen vindt voor bijna alles. In feite staan de materialen die we gebruiken ons helaas niet toe om alles te doen. Sommige eigenschappen van hout en borstelharen beperken ons, maar dit ontmoedigt ons niet, want juist deze eigenschappen maken onze producten tot wat ze zijn - iets bijzonders. Als een idee haalbaar blijkt te zijn, begint de productontwikkeling. Na het maken van enkele schetsen gaan we naar de werkplaats.

Het Ontwerp


Zodra het eerste prototype ruw is uitgewerkt, begint de productontwikkeling serieus: het wordt geïnspecteerd door iedereen, getest, bekritiseerd, geprezen, verworpen, behandeld en de volgende dag opnieuw onderzocht. Dan gaat Gernot Redecker terug naar de werkplaats - en het spel begint helemaal opnieuw - zelfs meerdere keren, aangezien de vorm, functie, materiaal, geschiktheid, behandeling en algemene indruk worden geëvalueerd en verbeterd. Maar op een gegeven moment is het eindelijk zover - en dat is altijd het beste moment.

De Weg naar de Catalogus


Maar er is een lange weg te gaan vanaf dit moment naar serieproductie: hout en borstelharen moeten worden besteld en optimale productiestappen moeten worden gecreëerd. De verpakking, het gewicht, de grootte en de magazijncapaciteiten moeten worden bepaald. En uiteindelijk moet het Redecker-product - nu het die naam heeft verdiend - nog steeds zijn weg vinden door het voorraadbeheer en een afspraak met onze fotograaf om in onze catalogus te komen. Het kan gemakkelijk een half jaar duren van het idee tot het afgewerkte product. Dus vanaf het begin van een idee tot het afgewerkte product kan het vaak een half jaar duren. We verwelkomen deze tijd graag, want bij Redecker, als we ons voorbereiden op een innovatie, moet het een doel dienen dat echt noodzakelijk is! De Redecker-methode? Het is onmiskenbaar: dit betekent de nodige tijd nemen om onze producten duurzaam te creëren en produceren - resulterend in mooie, praktische en duurzame objecten waarmee we trots zijn om ons te identificeren.


rubrikheader_haarpflege


Duurzaamheid - Aktion Baum

Aktion Baum is een non-profitorganisatie die zich tot doel heeft gesteld bomen te planten - klinkt eenvoudig, toch is het ingewikkelder dan dat. De kosten van het planten van bomen zijn momenteel erg hoog, te hoog. Daarom heeft Aktion Baum besloten om een meer holistische aanpak te volgen met een volledige eigen waardeketen die begint met de teelt van zaailingen, een basaal regionaal concept (Heimat.Wald), en eindigt met het planten. Het is waarschijnlijk het meest ambitieuze herbebossingsproject in Duitsland.

We hoefden niet overtuigd te worden van dit project, maar waren vanaf het eerste moment enthousiast. Redecker is een zakelijke partner van Aktion Baum en neemt deel aan deze campagne